Известие

Collapse
No announcement yet.

Смяна на пистов ремък и ролки (снимки)

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Смяна на пистов ремък и ролки (снимки)

    Лесно е става бързо и не са необходими специални условия.Необходими инструменти-кръстата отвертка,ключе 7,звездогаечни 13 ,15 и 17,островърхи клещи,малко сръчност и кураж ,че ще се справите.Първо сваляме дясното колело,след това само предната част на подкалника с ключето 7 и кръстата отвертка и виждаме -най-вляво е генератора до него е ролката която автоматично държи ремъка опънат(цена около 250-270лв),над нея хидравликата,следва демпферната шайба на коляновия вал-тъмния пръстен е гумата ,която се къса и пука.Вдясно от нея са двете паразитни ролки (горна около 60 лева ,долна около 100 лв)от долната се натяга ремъка и най накрая е компресора на климатика.С ключа 15 развиваме болта на ролката за натягане тя се завърта сама и ремъка се отпуска (вече може да се извади).Свалих ролките и ги повъртях на ръка (завъртях и ролките на компресора ,хидравликата и алтернатора и ги проверих за луфтове).Установих следното: нито една от ролките нямаше луфт ,от тази на авт.обтегач се чуваше леко звънтене,от хидравликата се чуваше леко почукване при плавно завъртане наляво на дясно,лагера на компресора се чуваше да се върти на сухо ,но без други отклонения,от него вероятно се получаваше неприятното виене което чувах напоследък.Смазах трите ролки и ефекта беше мн. добър. След монтажа на ролите натегнах ремъка като мушнах клещите в двата отвора на ролката и завъртях обратно на часовника ,при завъртането ролката на авт.обтегач слиза надолу,свалих я около 1,5 сантиметра и стегнах болта с ключа 15.Сега ремъкът е натегнат по -малко и компресора не вие толкова ,ще трябва ремонт, но може да издържи още доста време.По положението на двата отвора може да се ориентирате грубо колко е натегнат ремъка.Звука който смятах ,че е от маслената помпа се оказа ,че е от ролката на авт. обтегач.След смазването на ролките двигателя е доста по тих.Забравих да спомена паразитните ролки бяха дайко и имаха щампа на производство 2003г.-не знам кога са монтирани но вероятно имат доста добър срок на експлоатация.
    Click image for larger version

Name:	dsc00433_102e3_27123368.jpg
Views:	1
Size:	56.1 Килобайта
ID:	2411560
    Click image for larger version

Name:	dsc00434_c0423_27123370.jpg
Views:	1
Size:	3.6 Килобайта
ID:	2411561
    Click image for larger version

Name:	dsc00434_d3a78_27123370.jpg
Views:	1
Size:	46.7 Килобайта
ID:	2411562
    Click image for larger version

Name:	dsc00435_6b984_27123374.jpg
Views:	1
Size:	65.2 Килобайта
ID:	2411563
    Click image for larger version

Name:	dsc00436_ea662_27123376.jpg
Views:	2
Size:	60.8 Килобайта
ID:	2411564
    Click image for larger version

Name:	dsc00437_8c34a_27123379.jpg
Views:	2
Size:	59.3 Килобайта
ID:	2411565
    Click image for larger version

Name:	dsc00456_952fa_27179660.jpg
Views:	1
Size:	57.0 Килобайта
ID:	2411566
    Click image for larger version

Name:	dsc00457_282bd_27179672.jpg
Views:	1
Size:	3.9 Килобайта
ID:	2411567
    Last edited by lordliness; d.m.y г., 21:01.
    Не всички, които се скитат, са изгубени.

  • #2
    Много добре си го описал колега, а по какво преценяваш колко да натегнеш ремъка, и още нещо от тази ролка ли става натягането?
    Attached Files
    Last edited by Megadet; d.m.y г., 14:22.
    Alfa 166jtd,1999

    Comment


    • #3
      Хора като слушам за какви цени говорите,то за да се смени тоя ремък с ролките идва по скъпо от това да се смени ангренажен,ремък на баланциращите валове + всички ролки и водна помпа и труд.
      Алфа...всичко друго е компромис!
      http://www.youtube.com/watch?v=Pb1bhrof2PQ
      Алфа Ромео 166 2.0 T.S. -99 - бившата
      Алфа Ромео 166 2.4 JTD face - 2004 - настояща

      Comment


      • #4
        Обтяжната ролка може да се смени само самата ролка без обтягащия механизъм и е около 40 лева някъде
        Alfa Romeo 166 2.4 JTD '99

        Comment


        • #5
          Първоначално публикувано от Megadet Покажи съобщение
          Много добре си го описал колега, а по какво преценяваш колко да натегнеш ремъка, и още нещо от тази ролка ли става натягането?

          Някой ще каже ли от тази ролка(снимката по горе) ли става натягането
          Alfa 166jtd,1999

          Comment


          • #6
            Първоначално публикувано от Megadet Покажи съобщение
            Някой ще каже ли от тази ролка(снимката по горе) ли става натягането
            щом се регулира явно е от нея

            Comment


            • #7
              Първоначално публикувано от to_lose_HEART Покажи съобщение
              Обтяжната ролка може да се смени само самата ролка без обтягащия механизъм и е около 40 лева някъде
              Ментака,иначе уж рикамби е към 60-70 леФчета
              sigpicnicola 59 каза:....трее да помислиш по въпроса за засилването,понеже в момента можеш да спреш,и хеопсовата пирамида,ма не си в състояние да засилиш и кучешка колиба.

              Comment


              • #8
                Всичко това е така,както обстойно го е описал колегата. А когато се сменя само ремъка,не се освобождава от ексцентриковата ролка, а просто с ключ 32 се отхлабва обтягащата ролка и ремъка се сваля за секунди, най-често от шайбата на компресора. Това става и без да се сваля колелото и подкалника,като се освобождава обтегача отгоре.Монтажа става по обратния ред. Начина,описан от колегата, е подходящ най-вече когато искаме да огледаме обстойно всички възли по системата на обслужващия ремък,да сменяме ролка, а също и когато наблизо няма помощник
                Last edited by endeavour; d.m.y г., 21:03.
                ...
                155 1,6 TS 16V `96
                166 2,4 JTD `99
                147 1,9 JTDm 8V `07

                Comment


                • #9
                  ........
                  Last edited by lordliness; d.m.y г., 17:48.
                  Не всички, които се скитат, са изгубени.

                  Comment


                  • #10
                    На око няма такива положения,тва да е да варим боб Ремъка се обтяга с тази ексцентрична ролка до положение когато ....малките дупчици на обтегача застанат в положение една срещу друга.Демек пружината вече е в готовност да опъва нормално ремъка.Поздрави!
                    5 Ланчии зад гърба си!
                    И една Alfa 166 със смесени чуства засега!

                    Comment


                    • #11
                      Това е обтегача -''скъпия"
                      Last edited by lordliness; d.m.y г., 21:18.
                      Не всички, които се скитат, са изгубени.

                      Comment


                      • #12
                        Колеги, няма ли все пак някой запознат да каже как става натягането на ремъка?
                        Alfa 166jtd,1999

                        Comment


                        • #13
                          Колегата Перко-Берко по горе е обяснил ,тези отвори за да се видят трябва да е свалена гумата и подкалника ,обтегача се връща с ключ и се контрира с щифт 5 мм. през отворите за да не се връща обтегача , като преди това е добре да се отхлаби обтяжната ролка ,слага се новият ремък и се обтяга ремъка до като се освободи щифта
                          Last edited by antonios; d.m.y г., 19:19.
                          0887902720 166 2.4jtd20v 2005

                          Comment


                          • #14
                            Точно!
                            5 Ланчии зад гърба си!
                            И една Alfa 166 със смесени чуства засега!

                            Comment


                            • #15
                              .........
                              Last edited by lordliness; d.m.y г., 17:51.
                              Не всички, които се скитат, са изгубени.

                              Comment

                              Working...
                              X